Cinnnamon; Opening Exhibition

Opening Exhibition, oftewel, de eerste tentoonstelling. Met het idee dat je nooit een herkansing krijgt voor een eerste indruk een belangrijk moment dus. Hoe kies je de juiste toonzetting, vanuit alles […]

Opening Exhibition, oftewel, de eerste tentoonstelling. Met het idee dat je nooit een herkansing krijgt voor een eerste indruk een belangrijk moment dus. Hoe kies je de juiste toonzetting, vanuit alles wat je nog mogelijk wil bijschaven als galeriehouder.

In het geval van Cinnnamon lijkt de toon helder gezet. Duidelijk actuele kunst vanuit een internationale blik (enkel Biocca heeft concetie met Nederland via de Rijksakadmie). Verder zou absurdisme (Jakup Auce en Catherine Biocca), inhoudelijk visueel spel (Sarah & Charles) en een eerder formalistische toon (Theis Wendt en Lars Morell) een rol kunnen spelen, maar dat laat dus nog veel ruimte over. De werken zouden zowel vanuit conceptuele hoek als formele hoek gemaakt kunnen zijn en hebben dus samen geen heel duidelijke uitspraak.

Wat de getoonde werken binnen die diversiteit wel allemaal gemeen hebben met elkaar is de intentionele ambachtelijkheid. Geen enkel werk bevat onnodige slordigheden, alle werken lijken precies te zijn zoals ze zouden moeten zijn. Je hoeft je niet af te vragen of het kunstwerken zijn, de kundigheden zijn duidelijk zichtbaar.

Een nieuwe galerie met een veelbelovende eerste tentoonstelling dus.

Cinnnamon Overzicht

Cinnnamon Overzicht

Jakup Auce - Our comedies are nothing to be laughed at - 150x200cm Olieverf op canvas en boksball van 100x35cm

Jakup Auce – Our comedies are nothing to be laughed at – 150x200cm Olieverf op canvas en boksball van 100x35cm

Jakup Auce - Our comedies are nothing to be laughed at - 150x200cm Olieverf op canvas en boksball van 100x35cm (detail

Jakup Auce – Our comedies are nothing to be laughed at – 150x200cm Olieverf op canvas en boksball van 100x35cm (detail)

Catherine Biocca - Nevada Promenade - HD Video animatie loop

Catherine Biocca – Nevada Promenade – HD Video animatie loop

Lars Morell - Shadow Canvas - 180x120x4cm Acrylverf op canvas

Lars Morell – Shadow Canvas – 180x120x4cm Acrylverf op canvas

Lars Morell - Shadow Canvas - 180x120x4cm Acrylverf op canvas

Lars Morell – Shadow Canvas – 180x120x4cm Acrylverf op canvas

Theis Wendt - Ambient Ruin - 200x40x50cm Print op acrylaat, piepschuim met acentone & acrylaat, aluminium en folie

Theis Wendt – Ambient Ruin – 200x40x50cm Print op acrylaat, piepschuim met acentone & acrylaat, aluminium en folie

Theis Wendt - Ambient Ruin - 200x40x50cm Print op acrylaat, piepschuim met acentone & acrylaat, aluminium en folie (detail)

Theis Wendt – Ambient Ruin – 200x40x50cm Print op acrylaat, piepschuim met acentone & acrylaat, aluminium en folie (detail)

Cinnnamon Overzicht

Cinnnamon Overzicht

Theis Wendt - Ambient Fossil - 59x39x12cm Aluminium en spuitbus

Theis Wendt – Ambient Fossil – 59x39x12cm Aluminium en spuitbus

Sarah & Charles - Two Barn Doors - Witte PVC

Sarah & Charles – Two Barn Doors – Witte PVC

Sarah & Charles - Props for Drama, Suspension of Disbelief - 17,07minuten Full HD Video

Sarah & Charles – Props for Drama, Suspension of Disbelief – 17,07minuten Full HD Video

Theis Wendt - Ambient Fossil - 59x34x11cm Aluminium en spuitbus

Theis Wendt – Ambient Fossil – 59x34x11cm Aluminium en spuitbus

Catherine Biocca - 100 Better ways to die no 5 & no 6 - 125x94x3cm Autolak op aluminium paneel

Catherine Biocca – 100 Better ways to die no 5 & no 6 – 125x94x3cm Autolak op aluminium paneel

Catherine Biocca - 100 Better ways to die no 6 - 125x94x3cm Autolak op aluminium paneel (detail)

Catherine Biocca – 100 Better ways to die no 6 – 125x94x3cm Autolak op aluminium paneel (detail)

Catherine Biocca - 100 Better ways to die no 5 - 125x94x3cm Autolak op aluminium paneel (detail)

Catherine Biocca – 100 Better ways to die no 5 – 125x94x3cm Autolak op aluminium paneel (detail)

De tentoonstelling is nog tot en met morgen te bezoeken bij Cinnnamon te Rotterdam.