Begin februari had ik een gesprek met de galeriehouder van Cinnnamon, Pieter Dobbelsteen. Het ging over dat soms grote nadelen ook nu net uiteindelijk de kwaliteit kunnen bieden waar het om gaat. Ik moest denken aan Listerine. Het schijnt een walgelijk vieze smaak te hebben. Dat is nogal een probleem natuurlijk als je zoiets wil verkopen en dat lukte daardoor aanvankelijk ook maar moeizaam. Dus maakten ze er hun slogan van “The taste you hate twice a day”. Het grootste nadeel werd ineens de kern van hoe het op de markt gebracht werd. Blijkbaar werkte dat, want vervolgens het product werd gretig ingeslagen. Van een groot nadeel dus juist een kwaliteit maken. Een mooie insteek voor de groepstentoonstelling waar de galerie mee zou openen een paar weken later.
Veel actueler had het achteraf haast niet gekund, de opening werd verzet, en gedurende de gehele tentoonstelling moeten bezoekers zich van te voren inschrijven (je kunt ook op de gok komen, maar dan pech hebben dat je even moet wachten). Het heeft zo zijn nadelen, maar het voordeel is wel dat je de tijd neemt en dat ook de galeriehouder de tijd heeft je duiding te bieden als dat nodig is.
We kunnen niet veel reizen, dus we zoeken wat we dicht bij huis hebben. We kunnen niet veel tegelijk bezoeken, dus we gaan voor iets meer diepgang. De hele crisis biedt de mogelijkheid om op een andere manier met de wereld om ons heen om te gaan.
Medecine Breath Overzicht Medecine Breath Overzicht Niek Hendrix – Study of a Window (Veronica) – 67,5×50,5cm, Oil and pencil on panel Niek Hendrix – Cabinet (In the Garden of Eden) – 120x100x21cm, Oil and pencil on multiple panels and wooden cabinet Niek Hendrix – Vanitas – 50,5x38cm & Arrow – 38x29cm Olieverf op paneel Jonathan van Doornum – Thoughts about giving and receiving – 40x60x185cm Epoxy klei, pigment, roestvrij staal, batterijen, ring en ketting Jonathan van Doornum – Thoughts about giving and receiving – 40x60x185cm Epoxy klei, pigment, roestvrii staal, batterijen, ring en ketting (detail) Filip Vervaet – Waiting for the Sun – 90x59x10cm Egaline, glas met dichroische coating Filip Vervaet – Waiting for the Sun – 90x59x10cm Egaline, glas met dichroische coating Sarah & Charles – Simulacre et Simulations (Spray Artist) & (Comic Eyes) – 105x70cm Print op papier en print op plexiglas Medecine Breath Overzicht Jonathan van Doornum – Deflecting Lightning – 70x70x100cm Roestvrij staal, staal, staaldraad, metalen onderdelen, bitumen, urethane vuller, aanstekers, verf en hout Jonathan van Doornum – Deflecting Lightning – 70x70x100cm Roestvrij staal, staal, staaldraad, metalen onderdelen, bitumen, urethane vuller, aanstekers, verf en hout (detail) Jonathan van Doornum – Deflecting Lightning – 70x70x100cm Roestvrij staal, staal, staaldraad, metalen onderdelen, bitumen, urethane vuller, aanstekers, verf en hout (detail) Matthew Allen – Sun Trigger I & II – 187x12x6cm Gepolijst grafiet op linnen op hout Matthew Allen – Sun Trigger I & II – 187x12x6cm Gepolijst grafiet op linnen op hout (detail)
Deze tentoonstelling is nog tot en met 4 juli te bezoeken bij Cinnnamon te Rotterdam, in hetzelfde pand als galerie Wilfried Lentz en kunstinitiatief Life.
Laat een reactie achter;